Leuke weken - Reisverslag uit Turku, Finland van Danielle Matser - WaarBenJij.nu Leuke weken - Reisverslag uit Turku, Finland van Danielle Matser - WaarBenJij.nu

Leuke weken

Door: Danielle Matser

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 Februari 2015 | Finland, Turku

Hoi iedereen!

Het is weer tijd voor een blog. Ik heb het hier nog super naar mijn zin. De stage is ontzettend leuk. Ik mag heel snel veel dingen doen en de collega's zijn erg aardig. Tussen al het werken en huiswerk door, plan ik veel tripjes. 2,5 week geleden ben ik naar het Turku castle geweest. Dit was een heel leuk en groot kasteel. In dit kasteel hadden ze een verkleed ruimte waar wij ons konden omkleden als prinses of ridder. Erg leuk natuurlijk! Het was erg gezellig met iedereen en we hebben leuke mensen ontmoet. Na het kasteel hebben we geshopt voor een 'jungle' outfit. Hier hadden we een feest voor die avond. Het feest was gezellig, alleen door de smalle ruimte was het heel druk en was er weinig ruimte. Dat was een beetje jammer.

De volgende dag zijn we naar Naantali geweest. Dit is een eiland bij Turku wat gekenmerkt wordt door zijn haven en oude stijl huizen. Tevens is hier het bekende park van de moomins. Het was erg mooi en leuk om te zien. Het was wel heel erg koud.. :(

De stage deze week was leuk, ik stond op de MRI en mocht er ook zelf in liggen. Dat was heel gaaf.
Het weekend van 31 op 1 februari was rustig. Op zondag avond waren wij bij een finse filmavond, waar 2 finse films werden getoond. Dat was heel erg leuk. Lieke en ik hadden van te voren pannenkoeken gebakken. We hadden dus een prima snack tijdens de film :).

Het volgende weekend waren de ouders van Lieke er. Donderdag avond kwamen zij aan. We zijn die avond wezen eten bij een chinees/ sushi restaurant. Vrijdag was ik wat drinken met een meisje uit Zwitserland. Dat was erg gezellig en leuk. Lieke heeft het weekend haar ouders rondgeleid door Turku en de leukste plekjes laten zien. Als hoogtepunt zijn we afgelopen maandag naar Helsinki geweest. Dit was erg leuk. Helsinki is een mooie stad om te zien, vooral de kerken zijn groot en mooi. Zeker een aanrader!

Deze week is verder een rustige week. We hebben even een weekje pauze van stage, we hebben een schoolweek. Dit geeft ons wat tijd om bij te komen en tripjes te plannen hihi :). Vandaag is er een internationaal dinner. Het is de bedoeling dat iedereen en typisch gerecht uit zijn/haar land maakt en dat meeneemt. Ik ga samen met de Nederlandse Claudia hutspot maken. Lieke heeft les dus die zien wij pas bij het evenement.

De komende week wordt hartstikke leuk. We zijn druk bezig met tripjes plannen voor SPB, Tallin en Stockholm. Dit weekend komt Sven langs en over precies een week ga ik naar SPB met vrienden. Ik heb er ontzettend veel zin in.

Bedankt voor het lezen!

Liefs,
Danielle


  • 11 Februari 2015 - 13:48

    Karima:

    Lieve Danielle,

    FIjn om weer een verslag te lezen.
    Ik hoop dat mijn recept voor de hutspot goed lukt:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Danielle

Hoi :) Leuk dat je mijn reis/verblijf in Turku volgt! Ik probeer regelmatig een blog te plaatsen! Liefs, Danielle

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3977

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 07 April 2015

Verblijf in Turku

Landen bezocht: